De meest compacte cascade: Condens 7000 WP

Condens 7000 WP HR-ketel

Nefit Bosch introduceert meest compacte cascade Pro

Condens 7000 WP HR-ketels met vermogen tot 900 kW

Deventer - Een krachtpatser in het grote vermogensbereik: met de Condens 7000 WP HR-ketel presenteert Nefit Bosch zijn nieuwe grootvermogen HR-lijn. Achter het compacte formaat van de gaswandketel gaat een vermogen schuil van 50 tot maar liefst 150 kW. Met de nieuwe cascadesets kan een vermogen van wel 600 kW op een vierkante meter worden gerealiseerd: het meest compacte systeem op de markt. Een ander opvallend voordeel is de ongekend korte installatietijd.

Vermogens van 50 tot 150 kW

Van appartementengebouw tot zorgcomplex of bedrijf, met een vermogensrange van 50, 75, 100, 125 en 150 kW kent de nieuwe Condens 7000 WP een breed toepassingsgebied. Voor de grotere vermogensvraag kunnen tot zes toestellen in cascade worden aangesloten met tot maar liefst 900 kW vermogen. Een cascade-opstelling is niet hoger dan 1,60 meter. Daarmee past hij ook in lage stookruimtes. Zelfs met rookgasafvoersysteem blijft de opstelling onder de 2 meter, de meest compacte oplossing op de markt.

Montage in 21 minuten

Dankzij het nieuwe frame kan een cascade vanaf de grond worden opgebouwd met een minimum aan gereedschap. Met het een nieuwe "Slide & Guide"-systeem schuiven de toestellen gemakkelijk en gecontroleerd in de frames. Binnen 21 minuten is een cascade van twee Condens 7000 WP-toestellen gemonteerd.

Ontwikkeld met en voor de installateur

Nefit Bosch ontwikkelde de Condens 7000 WP en de cascadesets samen met installateurs. Dat leverde een tal van praktische optimalisaties op. De plug & play cascadesets bevatten alle benodigde basiscomponenten, inclusief voorgemonteerd en geïsoleerd leidingwerk. Het toestel kan dankzij zijn compacte formaat, een gewicht van slechts 74 kg en slimme handgrepen moeiteloos door twee personen worden getild.

Gemak bij service en onderhoud

Ook bij service en onderhoud biedt het ontwerp de installateur gemak en tijdwinst. Zo kan het toestel dankzij de Twist Lock-sluitingen eenvoudig worden geopend en zijn alle elektronische componenten snel toegankelijk vanaf de bovenkant. De bediening is ergonomisch verantwoord op ooghoogte. De systeemregelaar geeft op zijn full-colour touchscreen display alle relevante parameters voor snelle inbedrijfstelling en foutopsporing. Condens 7000 WP-toestellen zijn internet-ready: een MB LAN2 busmodule is afzonderlijk verkrijgbaar voor integratie in gebouwbeheerssystemen. Via het HomeCom Pro platform van Bosch kunnen installateurs op afstand de systeemstatus van de toestellen monitoren.

Klaar voor hybride, klaar voor waterstof

De Condens 7000 WP kenmerkt zich verder door een hoge efficiëntiegraad en lage NOx- en CO-emissies. De toestellen hebben verder een verbeterd ontstekingsprincipe en een verstelbare Venturi. De toestellen zijn bovendien geschikt voor hybride systemen, bijvoorbeeld in combinatie met de Compress 5000 grootvermogen warmtepomp, en zijn voorbereid voor het bijmengen van 20% waterstof.

100% Recyclebare verpakking, minder afval

Geheel in lijn met de doelen van de installatiesector voor 2025 kent de Condens 7000 WP en de cascadesets een uitgekiende verpakking die is gemaakt van 100 procent recyclebaar karton en zonder milieubelastend polystyreen. Dat scheelt voor de installateur ook opruimwerk.

Online configurator

Met behulp van de online Cascade Selector kunnen installateurs eenvoudig een cascadesysteem op maat samenstellen met Condens 7000 WP-toestellen. De nieuwe configurator genereert ook een offerte en een materiaallijst, voorzien van de artikelnummers van de door de gebruiker geselecteerde groothandel.

Nefit Bosch Condens 7000 WP toestellen en cascadesystemen zijn leverbaar in mei 2022 en te zien op de VSK vakbeurs van 17 - 20 mei, Hal 7 - stand B.011.

Nefit Bosch

Auteur / schrijver bij Nefit Bosch