HomeCom Pro

Decorative brandbar
  • Home
  • professioneel

  • na-installatie

  • HomeCom Pro

Pro

HomeCom Pro

Homecom Pro is het nieuwe online portal van Nefit Bosch waarmee installateurs rechtstreeks in verbinding staan met verwarmingsinstallaties van klanten. Deze webapplicatie geeft altijd en overal toegang tot de gekoppelde toestellen. HomeCom Pro is een toekomstgerichte oplossing waarmee op afstand een eerste diagnose gesteld kan worden en een efficiëntere oplossing mogelijk is bij storingen.

Voor cv-toestellen én warmtepompen

Geschikt voor alle Nefit en Bosch toestellen die door middel van een Easy of EasyControl thermostaat worden aangestuurd, maar ook voor Nefit en Bosch warmtepompen, middels een optionele internetmodule. De eindgebruiker geeft slechts eenmaal toestemming om zijn toestel te koppelen. Als installateur wordt u vanaf dat moment direct op de hoogte gebracht over de status van het toestel.

Voordelen

  • Alle aangesloten toestellen in één oogopslag en in een duidelijk overzicht
  • 24/7 Monitoring en meldingen.
  • Foutmeldingen per e-mail
  • Gedetailleerde toestelgegevens (geautomatiseerde toesteldetectie), systeemstatus, fouthistorie, servicerapporten en technische documentatie
  • Eenvoudige gebruikersinterface
  • Webbased platform, zonder software-installatie
  • Altijd up-to-date en real time - werkt met standaard webbrowsers
  • Veilig: gecodeerde gegevensuitwisseling (https)
  • Privacy gewaarborgd (AVG): koppeling kan alleen na (eenmalige) toestemming eindgebruiker.
  • Werkt met alle gateways en slimme thermostaten van Nefit Bosch

Bespaar tijd en kosten

Vaak al voordat u uw klant iets merkt bent u al op de hoogte van een (dreigende) storing. HomeCom Pro vertelt u precies wat er aan de hand is. HomeCom Pro is voorbereid op optimale ondersteuning door de helpdesk van Nefit Bosch. Onze adviseurs kunnen straks op verzoek van de installateur op afstand meekijken waardoor snel en gericht advies mogelijk is en problemen efficiënter worden opgelost. Met HomeCom Pro biedt u uw klanten hoogwaardige, onderscheidende service en zorgt u voor loyalere klanten.

Toepasbaarheid

Alle modulerende Nefit cv-toestellen (Nefit EMS, Nefit iRT en Nefit OpenTherm) en Nefit Bosch warmtepompen

HomeCom Pro Heatlytics

Registratie in een paar stappen

(voor de installateur)

  • Stap 1 van 4

    De registratie in een paar stappen voor de installateur

    Om HomeCom Pro te kunnen gebruiken, moet u zich eerst registreren.

    • Heeft u al een Bosch ID, dan kunt u hiermee direct inloggen.
    • Heeft u nog geen Bosch ID, dan moet u dit eerst eenmalig aanmaken. Met uw Bosch ID kunt u voortaan ook andere services van Bosch gebruiken.U kunt zelf een wachtwoord kiezen. U ontvangt daarna een e-mail met een bevestigingslink.
  • Stap 2 van 4

    Voltooi uw registratie

    Klik op de bevestigingslink in de e-mail om uw Bosch ID te activeren. Vul vervolgens het door u gekozen wachtwoord in om in te loggen op HomeCom Pro. Vul hier uw profiel verder in.

    Vervolgens komt u in uw persoonlijke dashboard, dat in het begin uiteraard nog leeg is.

  • Stap 3 van 4

    Klanten aansluiten

    Er zijn drie manieren waarop u de installatie van uw klant kunt koppelen met uw HomeCom Pro dashboard:

    • U registreert zelf het toestel van uw klant.
    • U nodigt uw klant uit om zijn toestel door u te laten verbinden.
    • Uw klant meldt zelf zijn toestel aan (via de EasyControl app).

    Uw klant meldt zelf zijn toestel aan (via de EasyControl app). In alle gevallen moet de klant toestemming geven (eenmalig). Afhankelijk van de verstrekte machtiging heeft u nu toegang tot de Installatie van uw klant. Bij volledige toegang kunt u zelfs op afstand de instellingen aanpassen.

  • Stap 4 van 4

    Ervaar de voordelen

    HomeCom Pro geeft u mogelijkheden om sneller en effectiever te werken. Bovendien kunt u de service aan uw klanten verder optimaliseren. HomeCom Pro blijft leren en wordt steeds slimmer: bij elke taak die u en andere HomeCom Pro gebruikers afronden kan het een nog nauwkeurigere diagnose stellen. Daar doet u uw voordeel mee en uiteindelijk ook uw klanten.

Updates en releases

01.03.2022

K30 WiFi-module ondersteund
De nieuwe WiFi-gateway is te koppelen met HomeCom Pro. Via de HomeCom Easy app (iOS | Android) is de K30 WiFi-module in bedrijf te nemen.
Na installatie van de app wordt een Bosch ID aangemaakt. In de app wordt nadien stap-voor-stap uitgelegd hoe verbinding te maken met het WiFi-netwerk.
Eénmaal gekoppeld aan het WiFi-netwerk, kan dan verbinding met HomeCom Pro opgebouwd worden.

Via e-mail uitnodiging kan de eindgebruiker zich aanmelden bij HomeCom Pro, met hetzelfde Bosch ID waarmee ook de app in bedrijf is genomen.
Zo is de koppeling eenvoudig gemaakt. Nadat consent is verstrekt, is het verwarmingstoestel uit te lezen via HomeCom Pro.

01.02.2022

Visualisatie van de stooklijn
De stooklijn is een belangrijke regelparameter bij het weersafhankelijk regelen.
Een optimale instelling van de stooklijn maakt een comfortabele warmte mogelijk zonder dat de kamers van de klant onnodig afkoelen of opwarmen.
Met HomeCom Pro kan de stooklijn efficiënt en zonder klantbezoek op afstand worden ingesteld.
Bewoner hoeft dus niet thuis te zijn, dit bespaart het maken van een afspraak, bespaart reiskosten, bespaart reistijd, al met al bespaart het dus geld en energie – voor u en uw klanten.

27.07.2021Nieuwe klantaanvraag: kennisgeving per e-mail

HomeCom Pro stuurt nu bij elke nieuwe klantaanvraag een e-mailbericht.
In uw mailbox ziet u direct of een klant zijn toestel op afstand wil monitoren.

27.07.2021Verbeterd uitnodigingsproces

Bij de registratie in het gateway management portal is de installateur al voorgeselecteerd, op voorwaarde dat hij de eindklant een uitnodigingsmail heeft gestuurd.

22.07.2021Offline status: kennisgeving via e-mail

De connectiviteitsstatus van een systeem wordt twee keer per dag gecontroleerd.
Als de status "offline" is registreert, stuurt het systeem automatisch een e-mail naar de installateur.

Let op: Er wordt alleen een melding verzonden wanneer voor het eerst de offline status wordt bepaald.
Bij een langere offline status – zonder tussentijdse statuswijzigingen – worden er geen herhaalde meldingen verzonden.

07.04.2021Service op afstand

Met deze uitbreiding kunnen aanpassingen aan de verwarmingssystemen op afstand worden uitgevoerd.
Daartoe worden relevante systeemparameters zoals instel-/actuele waarden, temperaturen, klokprogramma's weergegeven en ter beschikking gesteld.
Op die manier kunnen systemen gemakkelijk worden geoptimaliseerd en kunnen sporadische storingen eventueel worden verholpen.
Voorwaarde voor parameterconfiguratie is de toestemming van de eindgebruiker om het systeem te analyseren en alle systeemeigenschappen te veranderen.

20.11.2020Gegevensregistratie

Deze extensie biedt u een krachtige en gebruiksvriendelijke functie om uw klanten te overtuigen van uw service.
Alle gegevens van een verwarmingssysteem met systeemregelaar ModuLine 3000 / CR400 of HMC 300 kunnen grafisch worden weergegeven in een overzichtelijke vorm.

Klantenservice
Heb je een vraag of wil je iets anders delen met ons?
Contact
Login Professionals
Direct inloggen?
Inloggen